For the time being, we will be refusing to accept guests from overseas who cannot speak Japanese.
We do not have any staff who can speak foreign languages, and are not equipped to explain cultural differences or deal with any issues.
We have seen a number of instances where some overseas guests have violated etiquette, such as littering in the garden, entering rooms occupied by other guests,
soiling the room by walking around in geta, taking drinks from the refrigerator without permission, and damaging paper screens, causing inconvenience to other guests.
After several discussions, we have decided to take this measure.
We appreciate your understanding.
平素より環翠楼をご利用いただきまして誠にありがとうございます。
当館ではしばらくの間「日本語が話せない海外の方」のご宿泊をお断りさせていただきます。
当館は外国語を話せるスタッフがおらず、文化の違いの説明やトラブルに対応できる体制が整っておりません。
一部の海外の方で、庭にゴミを捨てる、他のお客様が滞在中のお部屋に入る、室内を下駄で歩き汚す、冷蔵庫の飲物を無断で持ち帰る、障子等を破損する、など多くのマナー違反が見受けられ、他のお客様にご迷惑をかけてしまう状況が複数回ございました。
何度か協議を重ねこのような対応をさせていただくことになりました。
どうぞご理解をお願いいたします。